Aad Kuijper

Sprekers
Na het gymnasium studeerde Aad Kuijper Franse taal en letterkunde aan de Universiteit van Nijmegen. Daarna volgde hij de klassieke copywriters opleiding genaamd 12 ambachten, 13 ongelukken. In 1987 werd hij aangenomen door Paul Meijer en Wim Ubachs als junior tekstschrijver bij DDB Amsterdam. Na 6 jaar en 2 andere bureaus (PPGH/JWT en ARA/BBDP) werd hij met zijn 29 jaar de jongste creatief directeur van Nederland voor Euro/RSCG. Twee jaar later begon hij aan een lange carrière als partner bij Lowe Kuiper en Schouten. Hij begeleidde de stormachtige groei van het bureau tot en met de fusie met Lintas. Daarna lonkte het buitenland. In 2002 vertrok hij naar Parijs als creatief directeur van Lowe/Alice. Weer terug ging hij aan de slag bij Lowe Amsterdam als international creative director. Hij zette daar samen met Marcel van Wing een internationale hub op voor verschillende Unilever merken. Aad won alle prijzen die er te winnen zijn waaronder 3 maal de gouden Loeki, vele Effies en in 2006 nog een Europese Effie voor het werk dat hij samen met Patrick de Zeeuw maakte voor Sun.

Daarnaast was Aad twee maal lid van de jury Cannes Lions categorie film, jurylid Effie 2008, voorzitter van de ADCN en publiceert hij regelmatig in de vakbladen. Sinds februari 2007 is Aad medeoprichter, partner, creatief directeur copy van Alfred International.