• Home
  • Nieuws
  • Een interview met Aart Lensink, LVB Networks

Een interview met Aart Lensink, LVB Networks

Nieuws
‘Dit congres is het enige congres waar mensen die op een hoog niveau in de praktijk werken, op het podium staan. Bij andere congressen en events zijn het vooral beroepssprekers die in de praktijk aan de zijlijn staan’, zegt Aart Lensink, directeur en medeoprichter van LVB Networks. Hij heeft het over het Content Marketing Congres dat op woensdag 4 november plaats vindt in DeFabrique in Maarssen.

Waar ga je op letten tijdens CMC?
‘Ik wil zoveel mogelijk meekrijgen van dé twee toppers - wat mij betreft - op het congres: Rainer Burkhardt van C3 (voorheen KircherBurkhardt) en Matthew Petersen van TMG/McMurry. Zij zijn verantwoordelijk voor de grootste contentmarketingbureaus ter wereld. C3 zet 60 miljoen euro om in Europa, dat geeft het bureau de schaalgrootte om echt groots te investeren in bepaalde contenttechnieken, zoals de productie van de allerbeste infographics ter wereld. Dat vind ik boeiend.

Petersens bureau fuseerde in de Verenigde Staten onlangs met Manifest, een groot designbureau. Nu hebben ze vijfhonderd mensen in dienst en krijgen al hun contentmarketinguitingen een enorme designboost. Ik denk dat dit een van de belangrijkste ontwikkelingen is in het vak: design wordt belangrijker in content.’

Wat mogen mensen zeker niet missen op deze dag?
‘De cage fight met Aad Kuijper en Rogier IJzermans zal leuk worden. In de reclamewereld heb ik maar één held: Aad Kuijper. Zijn bureau Alfred maakt gewoon hele goede reclame. Zo ontzettend veel beter dan al die bureaus die met moeilijkdoenerij en zwaarwichtige voice-overs onzinnige commercials produceren.’

Naar welke sessie moeten de mensen zeker gaan? En waarom juist deze?
‘De Sanquin-case wordt boeiend. En de “print is niet dood”-bijdrage van NewSkoolMedia. Cor Jan Willig is een ontzettend leuke vent, die boeiend kan vertellen. Normaal word ik moe van de “print is niet dood, heus niet”-zeggers. Maar NewSkool laat in elk geval iets bijzonders zien met de voormalige Sanoma-tijdschriften.’

Wanneer is de dag voor jou geslaagd?
‘Als je naar een congres gaat en je wilt de dag erna níet de wereld veroveren, is de dag niet geslaagd.’

Welke sessies ga je zelf bezoeken?
‘Alle plenaire sessies. Bij de parallelsessies wordt een last minute decision.’