• Home
  • Nieuws
  • Een interview met Leon Bouwman, FD Media

Een interview met Leon Bouwman, FD Media

Nieuws
Na de enorme opmars van contentmarketing de afgelopen jaren is het tijd om met inspirerende sprekers en aan de hand van succesvolle cases te bepalen wat er goed gaat in dit vakgebied, maar tegelijkertijd is het belangrijk om ook te kijken naar wat de learnings zijn en hoe het eventueel anders moet. Het thema van het Content Marketing Congres – dat plaats vindt op woensdag 4 november in DeFabrique - is alleszeggend: Do or Die, Content Marketing The Next Step. Eén van de sprekers op deze dag is Léon Bouwman van FD Mediagroep. MarketingTribune sprak met hem over zijn presentatie en waarom je naar het congres toe moet.

Waar ga je op letten tijdens CMC?
‘Ik ben altijd benieuwd naar de nieuwste learnings op het gebied van contentmarketing. Al is de term contentmarketing er niet één die wij vanuit FD/BNR Networks hanteren. Wij benaderen partnerships tussen onze en externe (commerciële) merken altijd vanuit de journalistieke inhoud. Welke ‘content’ is urgent en relevant voor onze lezers en luisteraars. Indirect gebruikt zo’n commerciële partner die content wel degelijk ten behoeve van marketingdoeleinden. Meestal om voor zichzelf een positie als thought leader te claimen.’

Waarom moeten mensen naar dit event komen?
‘Omdat dit een vakgebied is dat voortdurend beweegt. Het is zaak jezelf van de laatste ontwikkelingen op de hoogte te stellen, te leren wat wel en niet werkt. En natuurlijk ook om naar mijn collega, BNR-ster en dagvoorzitter Thomas van Zijl te komen kijken.’

Wat mogen mensen zeker niet missen op deze dag?
Aart Lensink van LVB prees op Twitter vooral Aad Kuiper aan. Inderdaad een boeiende man met een imposante trackrecord. Maar over die sessie van Bouwman en collega Lydian de Kruiff hoor je Lensink niet!’

Naar welke sessie moeten de mensen zeker gaan? En waarom juist deze?
‘Vooruit, een stukje contentmarketing voor onszelf: leer hoe grote BtoB-merken zich ‘langs de as van de inhoud’ profileren, en daarmee ook gewoon new business scoren. En hoe belangrijk het is dat ze zich daarbij kwetsbaar opstellen. Met respect voor journalistieke onafhankelijkheid.

Wanneer is de dag voor jou geslaagd?
‘Als we een aantal mensen terug in de auto naar huis aan het denken hebben kunnen zetten.’

Welke sessies ga je zelf bezoeken?
‘Ik probeer zoveel mogelijk van het programma mee te pakken.’