Help, de fysiotherapeut verzuipt

Nieuws
Ben je nieuwsgierig naar een praktijkverhaal van vlees (spieren) en bloed? En ben je zoekend naar praktisch inzicht wat een contentstrategie voor zowel jezelf als professional betekent als voor de organisatie? Dan nodigt Simone Agema, manager communicatie en marketing bij het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie, je graag uit voor haar sessie ‘Help, de fysiotherapeut verzuipt’ op het Content Marketing Congres op woensdag 4 november waar je na afloop een werkmodel mee krijgt ter inspiratie.

Simone Agema is een breed georiënteerde communicatiemanager en startte na haar HEAO-studie als communicatieadviseur in de energiebranche. In de avonduren schoolde zij zich verder in communicatie. Na een grote fusie in de energiewereld werd zij communicatiemanager. Een functie die zij daarna in diverse branches vervulde aan zowel klant- als bureauzijde. Agema is manager communicatie en marketing bij het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie, een vereniging voor 20.000 fysiotherapeuten. Samen met een team van 8 collega’s is ze verantwoordelijk voor het communicatiebeleid en streeft ernaar een zichtbare bijdrage te leveren aan de uitdagende taak de leden aan de vereniging te blijven binden.

Waar ga je op letten tijdens CMC?
Ik ga mijn oren wijd open houden voor de lessen van de experts die met de ‘next step’ van contentmarketing bezig zijn. Mijn organisatie zit middenin het ontwikkelproces van contentmarketing en hoe mooi zou het zijn als we gelijk de laatste beproefde lessen en trends kunnen toepassen.

Waarom moeten de mensen naar dit event komen?
Het thema zegt het al: do or die. Kijk naar de marketingtrends voor dit jaar en overal zie je contentmarketing prominent naar voren komen. Consumenten vragen om relevante en authentieke content. Onontbeerlijk dus voor effectieve performance van je organisatie. Tijdens dit event wordt je weer gevoed en geïnspireerd door experts en elkaar.

Wat mogen mensen zeker niet missen op deze dag?
Nieuwsgierig ben ik naar het onderzoek naar effectieve content. Hooggespannen verwachtingen heb ik bij programmaonderdeel Staalkaart. Daar hoop ik de inspiratie en ideeën uit te halen voor eigen toepassing.

Naar welke sessie moeten de mensen zeker gaan? En waarom juist deze?
10 redenen om nu te beginnen met online video. Bewegend beeld wint snel aan terrein. Niet zo vreemd in een wereld waarin zoveel informatie heen en weer gaat. Ik zie het ook bij onze eigen klanten. Fysiotherapeuten hebben weinig tijd over naast het behandelen van hun patiënten. Als wij hen iets willen vertellen, moet het compact, snel en aansprekend. Snel aanpakken dus.
En voor de bezoeker die wil starten met contentmarketing en dat grotendeels zelf moet doen, kan ik natuurlijk de sessie Help, de fysiotherapeut verzuipt aanraden!

Wanneer is de dag voor jou geslaagd?
Als ik kennis en ideeën mee kan nemen die ik de volgende dag kan toepassen in mijn eigen organisatie. En waar ik mijn collega’s weer een stap verder kan helpen in contentmarketing denken en handelen.

Welke sessies ga je zelf bezoeken?
De zorg ontdekt contentmarketing, omdat Sanquin als het om content gaat dichtbij ons staat. En de videosessie. Want daar willen we stappen in gaan maken. Ik ben heel benieuwd.