• Home
  • Nieuws
  • Een interview met Cor Jan Willig, New Skool Media

Een interview met Cor Jan Willig, New Skool Media

Nieuws

Wie denkt dat 'print dood is', moet eens met Cor Jan Willig praten. Willig zal in een half uur zijn uitgesproken visie geven op de ontwikkeling van bladen, uitgeverijen en communicatiemixen. Zijn uitgeverij New Skool Media gelooft sterk in de goede uitgangspositie van tijdschriften om succesvol en voor de lange termijn merken te ontwikkelen. Daarnaast is 'passie' is een centraal begrip bij Willig én bij New Skool Media, de uitgeverij die hij anderhalf jaar geleden uit de grond stampte, samen met Rob Koghee. Het was als een donderstraal bij heldere hemel toen hij vervolgens een stapel titels van het zieltogende Sanoma overnam.

'Ik ben 24 uur per dag met mijn bedrijf bezig', licht hij toe. Willig begon anderhalf jaar geleden, samen met Rob Koghee, de nieuwe uitgeverij nieuwe stijl. 'We zijn letterlijk met niets begonnen,' vertelt Willig. 'We hadden geen kantoor, geen mensen, maar we zijn gewoon gestart. En iedereen die we erbij betrokken pakte de bal meteen op. Op dit moment geven we zo'n 23 titels uit.'

In een wereld die in hoog tempo 'digitaliseert', wordt er steeds vaker met zorg naar uitgeverijen van bladen gekeken. Volgens New Skool Media is blijvend behoefte aan content die aansluit bij de beleving die je als consument of adverteerder zoekt. De vorm, de bron en de functie kan per mediumtype door de tijd ontwikkelen, maar de behoefte blijft en daarmee de band met een (tijdschrift) merk off- en online.

'Ik kan alleen maar zeggen dat wij de cultuur aan het veranderen zijn, we hebben een heel leuke club en iedereen die hier binnen komt voelt dat ook meteen. Ik heb zelf als ondernemer een tijd lang in de corporate wereld gewerkt en heb geleerd wat daar goed aan is en wat juist niet. Wij vergaderen aan de keukentafel daar waar het voor veel tijdschriften begonnen is. Ik vind dat veel leuker, maar nog belangrijker je krijgt er veel meer inspiratie door. Je fysieke omgeving bepaalt ook hoe je er tegenaan gaat. Wij hebben een cultuur van 'oppakken' en dat werkt, zo blijkt, en is heel aanstekelijk.'