Een interview met Aart Lensink, LVB Networks

Nieuws
‘Dit congres is het enige congres waar mensen die op een hoog niveau in de praktijk werken, op het podium staan. Bij andere congressen en events zijn het vooral beroepssprekers die in de praktijk aan de zijlijn staan’, zegt Aart Lensink, directeur en medeoprichter van LVB Networks. Hij heeft het over het Content Marketing Congres dat op woensdag 4 november plaats vindt in DeFabrique in Maarssen.

Lees meer

Een interview met Leon Bouwman, FD Media

Nieuws
Na de enorme opmars van contentmarketing de afgelopen jaren is het tijd om met inspirerende sprekers en aan de hand van succesvolle cases te bepalen wat er goed gaat in dit vakgebied, maar tegelijkertijd is het belangrijk om ook te kijken naar wat de learnings zijn en hoe het eventueel anders moet.

Lees meer

Een kijkje nemen in de creatieve schatkamer

Nieuws
Ronald Voorn heeft net het technisch Voorzitterschap voor de jurering van de Grand Prix Contentmarketing achter de rug. ‘Ik heb veel pareltjes voorbij zien komen. Het was geweldig om een kijkje te nemen in de creatieve schatkamer. En nee, ik mag nog niks verklappen. De prijsuitreiking is 19 november.’ Tijdens het Contentmarketing Congres op 4 november zal Voorn de rol van moderater vervullen. Dat doet hij tijdens de ‘cage fight’ en tijdens de ‘staalkaart’. Tijd voor een interview met Voorn.

Lees meer

'Verrassende uitkomsten wetenschappelijk onderzoek naar contentmarketing'

Nieuws

Informatie of entertainment, een tekst of een video? Contentmakers maken vooraf veel strategische keuzes om hun doelstellingen te behalen. Maar wat zijn die doelstellingen eigenlijk? En welke content kan in welke hoedanigheid het best ingezet worden om die contentmarketingdoelstellingen te bereiken? Swocc-onderzoeker Christine Liebrecht geeft op woensdag 4 november op het Content Marketing Congres op basis van wetenschappelijk onderzoek gerichte adviezen voor het maken van effectieve en passende content.

Lees meer

Help, de fysiotherapeut verzuipt

Nieuws
Ben je nieuwsgierig naar een praktijkverhaal van vlees (spieren) en bloed? En ben je zoekend naar praktisch inzicht wat een contentstrategie voor zowel jezelf als professional betekent als voor de organisatie? Dan nodigt Simone Agema, manager communicatie en marketing bij het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie, je graag uit voor haar sessie ‘Help, de fysiotherapeut verzuipt’ op het Content Marketing Congres op woensdag 4 november waar je na afloop een werkmodel mee krijgt ter inspiratie.

Lees meer

'Je moet regelmatig bijtanken'

Nieuws

Robert Heckert, manager corporate communications bij Sanquin, maakt daar de enorme groei van de farmaceutische activiteiten en van de krimp van de bloedbank mee en is een van de sprekers op het Content Marketing Congres op woensdag 4 november. ‘De reden dat mensen naar dit event moeten komen is dat sinds een aantal jaren de ontwikkeling van het communicatievak in een stroomversnelling terecht is gekomen. Ook bij contentmarketing gaat het hard. Als je het vak wilt bijhouden, moet je regelmatig bijtanken. Dit congres is daar een uitgelezen gelegenheid voor’, zegt Heckert.

Lees meer

Een interview met Cor Jan Willig, New Skool Media

Nieuws

Wie denkt dat 'print dood is', moet eens met Cor Jan Willig praten. Willig zal in een half uur zijn uitgesproken visie geven op de ontwikkeling van bladen, uitgeverijen en communicatiemixen. Zijn uitgeverij New Skool Media gelooft sterk in de goede uitgangspositie van tijdschriften om succesvol en voor de lange termijn merken te ontwikkelen. Daarnaast is 'passie' is een centraal begrip bij Willig én bij New Skool Media, de uitgeverij die hij anderhalf jaar geleden uit de grond stampte, samen met Rob Koghee. Het was als een donderstraal bij heldere hemel toen hij vervolgens een stapel titels van het zieltogende Sanoma overnam.

Lees meer

'Do or Die, Content Marketing The Next Step'

Nieuws

Het Content Marketing Congres - voorheen gepresenteerd als het Customer Media Congres - belooft een interessante dag te worden. Niet alleen heeft het event een nieuwe naam gekregen, maar het wordt ook gescheiden van de awarduitreiking de Grand Prix.

Lees meer

Head Office NL Content Marketing Agency of the Year 2015?

Nieuws
Als een van de vijf genomineerden wereldwijd strijdt Head Office NL om de titel Concent Marketing Agency of the Year, in de categorie agencies with less than 100 employees. De prijs wordt op 10 september uitgereikt door het Content Marketing Institute dat in Cleveland (USA) zetelt. De award gaat naar het bureau dat uitblinkt in creatieve strategie, resultaat, editorial kwaliteit en technische uitvoering van sterk inhoudelijke campagnes.

Lees meer

Content Marketing in de VS

Matt Petersen is een van de belangrijkste mensen op het gebied van content marketing in de VS. Komend vanuit de uitgeefwereld (Mededith) stapte hij in 2009 over naar Hearst Magazines als Senior Vice President. Om daarna zeer succesvol invulling te geven aan McMurry/TMG. Recent is zijn bureau gefuseerd met Manifest Digital. Petersen zal tijdens het congres zijn visie op de ontwikkelingen van content marketing geven.

Lees meer

De winnaars van 2014: Head Office NL

Nieuws

Het winnen van twee prijzen bij de Grand Prix 2014 - één in de categorie B2C op crossmediaal gebied met Hockey.nl en een deelbekroning voor Beste Cover van het jaar met Zienrs - is een mooie waardering van vakgenoten. Dat voelt goed!’, antwoordt Fred van Gelder, managing director van Head Office NL, op de vraag wat het winnen van een Grand Prix voor hem en zijn organisatie heeft betekend.

Lees meer